Leren Zichtbaar Maken gaat uit van de leerling. Wat zegt onderzoek over lerende leerlingen en welke interventies zijn daarbij het meest effectief? Wat doen zichtbaar lerende leerlingen en effectieve leerkrachten? Maar het gaat nog verder dan dat, het gaat vooral om een mindset: hoe denk je over je leerlingen en hoe interpreteer je hun groei in leren? Welke consequenties hebben
data voor jouw manier van werken? Hoe werk je cyclisch en vanuit zelf verzameld bewijs waar de leerlingen het meest profijt van hebben? Ken je je eigen impact en hoe weet je dit zeker?
Doelen
• Deelnemers hebben kennis gemaakt met leren zichtbaar maken, het onderzoek en de actiegebieden
• Deelnemers hebben ideeën voor leren zichtbaar maken in de klas
• Deelnemers hebben beter begrip van het proces van de implementatie van leren zichtbaar maken
Alle training is een mix van theorie, voorbeelden uit de praktijk en ruimte voor transfer naar de eigen praktijk.
Doelgroep
Leerkrachten, onderwijsassistenten en intern- begeleiders.
Aantal deelnemers
5 – 20
Tijdstip
15.00 – 17.00 uur
Data
5 februari
18 maart
25 maart
Inschrijven
De workshop is vol.