Trainers
Jessica van Cutsem. Jessica is als leerkracht en intern begeleider werkzaam bij Innoord.
Doel training
Startende leraren in groep 3 t/m 8 krijgen zicht op het opbrengstgericht werken en welke toetsgegevens je hiervoor uit ParnasSys kunt gebruiken.
Inhoud training
Bij het analyseren gaat het niet alleen om het aantal voldoendes en onvoldoendes. Door goed te analyseren kun je achterhalen of jouw leerlingen voldoende leren van het onderwijs dat jij geeft. In de workshop ga je aan de slag met eigen toetsgegevens.
In de workshop komt aan de orde:
● Methode- en methodeonafhankelijke toetsen
● Analyseren en interpreteren
● De groepskaart uit ParnasSys
Bron o.a.: De Muynck, B., & Both, D., Visser-Vogel, E. (2013).
Opbrengstgericht leren, meer dan alleen presteren. Bussum: Coutinho.
De Vos, W., van Schelven, D. & Oprings, B. (2015). Haal meer uit je toetsgegevens. Amsterdam: Boom Test uitgevers.
Doelgroep / beginsituatie
Deze training is voor startende leerkrachten in groep 3 t/m 8 die minder dan 3 jaar werkervaring hebben en werken met ParnasSys als leerlingvolgsysteem.
Werkwijze
Eenmalige workshop van twee uur. Je gaat praktisch aan de slag.
Afronding
Je bent in staat je eigen groep betreffende de verschillende leerniveaus in kaart te brengen.
Meenemen
Een iPad of laptop.
Datum
27 oktober 2020
Tijd
15.30-17.00 uur
Locatie
Online