Dyscalculie: voorwaarde voor het aanvragen van een onderzoek en hoe herken je het in de klas?
Inhoud
Door de populariteit/kennis veranderingen over dyscalculie komen er bij leerkrachten, IB’ers en de BPO’ers vanuit het EC ook steeds meer vragen. Vragen zoals ‘hoe herken je het in de klas’, ‘hoe ga je daarmee aan de slag’, ‘hoe kan ik een leerling met dyscalculie het beste helpen/begeleiden in de klas’, ‘wat mag de leerling wel gebruiken als hulpmiddelen en wat niet’, ‘hoe zit dat bij toetsen’ en ‘wat heeft een verklaring van dyscalculie voor gevolgen voor het uiteindelijke advies’ zullen beantwoord worden tijdens deze bijeenkomst. Daarnaast worden de voorwaarden voor een aanvraag dyscalculie onderzoek besproken.
Doelgroep
Leerkrachten, intern begeleiders en BPO’ers
Trainer
Marije van Oostendorp
Orthopedagoog Generalist, Rekenspecialist en kindercoach
Locatie
Expertisecentrum
Breedveld 7
Tijdstip
15.00 – 17.00 uur
Data
donderdag 3 april 2025
Min aantal deelnemers: 10
Max aantal deelnemers : 25
Inschrijven kan tot 10 maart 2025
Inschrijven kan via deze link