ONA – Effectief Leesonderwijs voor het jonge kind

In deze training neemt de Alan Turingschool je mee in de theorie achter de methodiek Effectief Leesonderwijs, toegespitst op het jonge kind. Ook wordt er een vertaalslag gemaakt naar de praktijk, zodat jij na deze bijeenkomst weet hoe je aan de slag kunt met effectief leesonderwijs en het jonge kind.

 

Inhoud training

In twee bijeenkomsten van 2,5 uur nemen Eva Kock en Maaike Groet je mee in de methodiek Effectief Leesonderwijs, toegespitst op het jonge kind. We besteden vooral aandacht aan het voorbereidend lezen en de doorgaande leerlijn binnen school. We nemen je mee in zowel de theorie achter de methodiek als de vertaalslag naar de praktijk, zodat jij, na deze bijeenkomsten, weet hoe je aan de slag kunt met effectief leesonderwijs en het jonge kind.

 

De twee bijeenkomsten kennen de volgende inhoud:

Bijeenkomst 1: We leggen uit hoe je op een planmatige wijze kan werken aan effectief leesonderwijs in een doorgaande leerlijn en in een betekenisrijke context.
Bijeenkomst 2: Praktisch aan de slag. Je bereidt lessen en activiteiten voor die je uitvoert in de klas en die aansluiten bij het curriculum dat je school hanteert.

De ambitie van elke school moet zijn om elke leerling goed te leren lezen en, door ze de veelzijdigheid van boeken en verhalen te tonen, echte lezers van ze te maken. Dit begint al bij het jonge kind.

Dit vraagt om het nodige vakmanschap van jou als leraar en van veel kennis over de diverse aspecten van het leesonderwijs. En dat jij als leraar elke mogelijkheid weet aan te grijpen om in de klas te werken met een goede leesaanpak vanaf groep 1.

 

Wanneer

Deze training bestaat uit twee bijeenkomsten: 13 november 2024 en 27 november 2024. Beide bijeenkomst zijn van 14:30 tot 17:00.

 

Waar

Alan Turingschool, Poolstraat 2 Amsterdam

 

Voor wie

Expert-leraren/specialisten, IB’ers en leraren onderbouw (groep 1 t/m 3) po, so, s(b)o werkzaam op een Amsterdamse school.

 

Aanmelden

Aanmelden kan via Eventbrite