Werken aan een verbeteringstraject
Ben je op zoek naar inspiratie om wetenschap en praktijk met elkaar te verbinden? Dan is deze sessie iets voor jou. Deze sessie laat je kennis maken met hoe je op een evidence-informed wijze kunt werken aan verbeteringstrajecten op jouw school. Gedurende de drie uur durende sessie leer je over een cyclisch model voor onderwijsverbetering (het 5D-model) en hoe je dit model in de praktijk kunt toepassen.
Tijdens de informerende sessie leggen wetenschappers uit hoe het 5D-model is opgebouwd en waarom het bijdraagt aan duurzame onderwijsverbetering. Vervolgens deelt het team van de Pro Rege school in Amsterdam West hun praktijkervaringen met het model en bieden ze praktische handvatten om het 5D-model op jouw school te implementeren.
Om ervoor te zorgen dat verschillende perspectieven worden vertegenwoordigd, nodigen we minimaal drie vertegenwoordigers per school uit, waaronder een leerkracht, schoolleider en ib’er. Deze diversiteit aan deelnemers zal bijdragen aan een breder begrip en een effectievere implementatie van het 5D-model op jouw school.
Tevens bieden we de mogelijkheid tot een schoolbezoek, waarbij je kunt zien hoe de veranderingen in de praktijk worden doorgevoerd bij de Pro Rege school. Het kan een waardevolle ervaring zijn om in levenden lijve te ervaren hoe het 5D-model wordt ingezet op school en hoe het de Pro Regeschool heeft geholpen bij het verbeteren van het rekenonderwijs in het afgelopen schooljaar (2022/2023).
Kortom, deze inspiratiesessie is dé gelegenheid om kennis te maken met het 5D-model, wetenschap en praktijk te verbinden en concrete handvatten te krijgen voor duurzame onderwijsverbetering op jouw school.
Leerdoelen:
Trainer
Pro Rege en Vrije Universiteit Amsterdam
Doelgroep
Amsterdamse schoolleiders, leraren en IB’ers. Het wordt aangeraden om met de schoolleider en minimaal één leraar en IB’er de training bij te wonen.
Locatie
Basisschool Pro Rege, locatie Noorderhof
Tijdstip
13:00-16:00 uur
Datum
17 april 2024
Aanmelden
Aanmelden kan via deze link. Je moet als onderwijsprofessional werkzaam zijn op een Amsterdamse basisschool.