Talen als een natuurlijk middel om wiskunde te begrijpen
Inhoud
Leerlingen met verschillende taalachtergronden kunnen in het nadeel zijn in de rekenles. Het verwelkomen van diverse leerlingen betekent dus ook het aanpakken van dergelijke barrières en nadelen. Dit kan gedaan worden door de vele talen van leerlingen te zien als een natuurlijk middel om wiskunde te begrijpen. In het bijzonder kunnen de vele talen van leerlingen gebruikt worden om na te denken over wiskundige betekenissen en om leerlingen te betrekken bij het uitleggen en bespreken van hun ideeën.
Welke praktische strategieën en principes kunnen daarbij helpen? Welke uitdagingen kom je hierbij tegen?
In de workshop zal duidelijk worden dat het benutten van de vele talen van leerlingen een uitbreiding is van wat je misschien al in de klas deed, namelijk leerlingen oriënteren op elkaars ideeën voor betekenisgeving
Doelgroep
Leerkrachten, rekencoördinatoren, Ib’ers
Trainer
Alexander Schüler-Meyer
Contactpersoon Nisa Figueiredo (EC)
Locatie
Expertisecentrum Innoord
Tijdstip
15.30 – 17.00 uur
Data
woensdag 29 januari 2025
Min aantal deelnemers: 8
Max aantal deelnemers : 20
Inschrijven kan tot 16 januari 2025
Inschrijven kan via deze link